att rida ut för första gången

Trots att vi inte ens travat i hagen så valde jag igår att ta mig ut på tur med min lilla bebishäst. Fick sällskap av bästaste kompisen som red Gill. Eftersom jag vet att hon snabbt blir trött i skallen skrittat vi knappt tre kilometer. Fram och tillbaka på grusvägen. Tre gånger mötte vi en lastare, en moped och en bil och två hästar på promenad så en ganska händelserik tur. Vi hade egentligen bara tre problem.

  • Det går ganska trögt, lite hovöm och lite "va fan är tanken med detta?"
  • Hon är faktiskt pytteliten
  • Bästis en är otränad 😂
Så med andra ord en jäkligt lyckad tur. Blir dock inga skor förrän till våren. Så mycket kommer jag inte rida henne i år.
Det bästa fotot... säger en del om hur dåliga de andra var!


1 Katarina:

skriven

Cool bebishäst! Och utreritt är det man ska göra med unghästar, har jag hört (; i alla fall i sällskap..

Kommentera här: