Träning igen



Det är så kul att träna! Ja alltså till häst då. Mitt gymande blev inte av för jag fick panik över tidsförlusten på dagtid, kostnaden (en hel månads gym till samma pris för en ridlektion, jag vet ju vad jag väljer då...) och att jag bara gjorde det för Patriks skull. En fin tanke att göra något för någon annan, men när det gör att man känner att man försakar något av sina andra femtielva åtaganden så blir det bara tokigt...
 
Jag tränade iaf dressyr igen igår, Gill hade behövt lite mer flås, men hon pinnar på fint och vi kommer ibland till bra ridning. Helt plötsligt är trav hennes braiga gångart, här händer det saker längs vägen. Jag själv fick många matnyttiga tips om sits osv, skulle verkligen behöva träna oftare för tränare. Och skulle behöva ha bättre underlag hemma, väldigt stor skillnad att rida på bra underlag för Gills del.
 
Idag är det dags att hämta mer hampa, denna gången på ett annat ställe då den första satsen var lite för dammig för min smak. Tydligen inte helt lätt att hitta hampa och jäkligt tråkigt att jag väljer det ströet på marknaden som är nästan dyrast. Får räkna ca 300:-/häst och månad. Och då mockar vi snålt och har hästarna ute mycket... Efter hampahämtningen ska jag på politiskt möte och imorgon är det mitt första kommunfullmäktige. Det händer en del i Ystad just nu och som det ser ut idag så siktar vi på minoritetsstyre med S och C. Så förhoppningsvis får vi till en bra sk rödgrön röra;)
 
 

Kommentera här: