Skräpmåndag

Vissa dagar blir bara inte bra. Trots väldigt få barn och lugnt på jobbet lyckades flera saker går fel där. Tog sönder tre helt nya skålar, en klocka ramlade ner i golvet och det kändes som jag tappade i princip allt jag hade i händerna,
När jag kom hem var det fullkomlig kaos eftersom Patrik har fått för sig att vi ska ha ett FTX aggregat som fungerar som ventilation och värmeväxlare. Så han hade bokstavligen vänt upp och ner på både ovanvåning och nedanvåning. Det tog jag dock med ro, vad ska en göra liksom? Fick mockat i lugn och ro i stormen och sen gjorde jag inte mycket vettigt mer än att laga mat.
 
Vid insläpp av hästarna upptäckte en av ägarna att hennes häst fått ett rejält sparksår, så veterinär fick tillkallas och hästen har nu boxvila en vecka. Jag har aldrig varit med om några fula sparkskador innan, men någon gång ska vara den första. Konstigt att de lyckas med det en vecka efter ihopsläpp....
Visade sig dessutom att den andra hyregästen hade en väldigt lös sko på sin konvalecenthäst. Den här damen trampar upp sin hage så att den ser ut som en nyplöjd åker så jag är inte alls överraskad över att hon tappar skor. Hon kan inte gå med de andra än, vilket innebär att hon är vandrar hela dagen. Något som vår leriga jord inte alls pallar.
 
Så vad ska man säga? Mina hästar är iaf för tillfället hela... Alltid något.

Kommentera här: