Ny dator

Ny är kanske att ta i, men ny för mig. Precis som så många andra tekniska prylar jag har eller har haft så kommer de från brorsan. Min gamla laptop är seg som klister och helt vidrig att ha att göra med. Vilket har resulterat i att jag de senaste månaderna bara surfat på telefonen eller på plattan. NU har jag då en dator till hands igen och den är gigantisk för att vara laptop. Fick den faktiskt förra helgen, men jag är rätt så trött för tillfället och har inte riktigt orkat sätta igång den. Med stall, jobb och poltik så somnar jag tidigt och vill inte göra något extra alls.
När jag nu väl har satt mig här så tycker jag att det är fantastiskt skönt att ha ett riktigt tangentbord! Har genast gjort upp ett excelark för att kunna bokföra mina inkomster och utgifter med stallet. Jag kommer i dagarna att skicka in ansökan för hästverksamhet, vilket behövs om man hyr in 4 eller fler hästar och kanske kommer jag i långa loppet att bli skattepliktig för verksamheten. Det kräver dock att det ger mer än 30.000 in om året, det lär det inte göra just nu. Jag räknar ju dessutom in att Patrik ska ha hyra för att han förlorar arrendet och så måste jag ju räkna bort de investerade/lånade pengarna. Så i princip hade det väl varit mer ekonomiskt försvarbar att bara ha en häst som jag hyrde in på ett ställe med ridhus....
 
Jag har en ensamhelg framför mig eftersom Patrik är iväg med skyttet, jag skulle egentligen gå på fest ikväll. Men med den här tröttheten så känns det vettigare att ligga och äta chips istället, så det kommer jag att göra. Han åkte inte förrän till lunch så innan dess fick jag inte mycket gjort, men därefter har jag fixat med stall och hagar i två timmar. Tog ut min lilla häst på promenad eftersom dagens look inte inbjöd till sadelpålägg. Duktigt blöt och smutsig! Bitvis lite störig på promenaden, men fin ändå! 
 
 
 
 

Kommentera här: