Besiktning

Nu kan jag andas ut, igår var länsstyrelsen hos mig och besiktade stallet. Inga anmärkningar trots att vi kanske inte följt ritningen hundra (gick lite fort ibland även om det inte gick fort). Slutade istället med att två av boxarna typades upp till storhästmått jämfört med förprövningen. Så nu har vi 2st 12kvm, 3 st 9kvm och 1 7,5kvm. Fint som snus.
Nu kommer bara problemet hur jag ska göra med stallplatserna. Tanken var att Scott skulle gå ute i vinter på lösdriften med en av sommarbeteshästarna. Denna togs tyvärr bort igår efter långvarig skada så då står jag här med Scott. Försökte sätta in honom till Yolo, men hon är en jävla skithäst och trycker upp honom i väggen när hon får tråkigt. Tråkigt får hon så fort hon ätit upp.
Jag har en ledig box, men skulle egentligen vilja ha den uthyrd för att få ihop ekonomin vettigt. Samtidigt får jag dåligt samvete om Scott ska stå ute.Kunde haft honom och Yolo ute, men hon behöver träna på att stå i box och det är ett bra sätt att banta henne. För nu måste hon slimma till sig så att hon orkar röra sig lite under ryttare. 
 
Red förresten henne igår igen, i ridhagen där vi tränade övergångar. Eller vad det nu kallas på en bebis. Vi ändrade helt enkelt gångart ofta. Det gjorde hon jättefint. När jag tömkörde i måndags så var hon magisk, det har hänt så mycket med henne och känns helt plötsligt riktigt vuxen!
 
Idag ska jag lösa gymkort.... Patrik vill sååå gärna gymma ihop och jag tänker att det kunde vara skönt 2 ggr/v nu undre vinterhalvåret så då får vi väl göra det. Nytt gym är alltid läskigt.
1 Katarina:

skriven

Skönt att ha det gjort! Jag jobbar med att besikta häststallar ibland och tycker (nästan) alltid det är lika roligt :)

Kommentera här: