skum

Min lilla bebishäst är världens sötaste! Det förelåg ett sort behov av svanstvtt så jag tog tag i det idag när jag kände mig extra inspirerad. Det skummade ganska bra när jag masserade in shampo i svansen. Hon stod helt blickstilla medan jag shamponerade och medan jag spolade. Ja tills skummet började flyta fram inom hennes synfält, då blev hon otroligt skeptisk och ville mest rymma. Hästar är verkligen märkliga djur, det är inte mycket som rör henne, men det här var mer än livsfarligt. Och trots att jag slutat skölja ur svansen så låg där ändå lite skum kvar medan jag ryktade och hela tiden stod hon så långt bort som linorna tillät samtidigt som hon frustade skeptiskt.
 
Hon överlevde iaf och sen red vi ut alldeles ensamma i mörkret. Det är inga problem. Massor av framåtbjudning och välvilja. Lite skeptisk mot skuggor. Annars är det ju bara så enkelt. Men skum, det är skumt.

Kommentera här: