Förnuftig

Alltså igår fick jag drömjobbet. Visserligen bara för tre månader, men ändå. Jag fick tjänsten som miljösamordnare på Skånemejerier där jag skall effektivisera sophanteringen och kemikalieanvändningen. Idag fick jag tacka nej till drömjobbet eftersom jag någonstans är en relativt smart människa och jag har möjlighet till ett lite mer långsiktigt jobb i Skurup. Så nu ska jag bli kock igen, för vad fasen. Mitt övriga liv tar så mycket energi ändå så varför inte ha en vettig anställning i en kommun istället? Med kort pendling och rimliga tider. Till att börja med så är det pooltjänst sen övergår det i en tjänst på en liten landsbyggdsskola. Myspys!
 
Så nu har jag några dagars semester till och all stallinredning är färdigoljad. Eller det är inte helt sant. Mellanväggarna ska oljas en gång på plats med, ska försöka ha i lite pigment så att det matchar fyllningen i boxdörrarna. Banskissen för WE-tävlingen har kommit ut och jag känner mig sjukt nöjd med nivån, vi kommer att rocka (fasen det är inte bra med det här självförtroendet, vi kommer att göra någon dundertabbe bara för det.
 
 
 
 

Kommentera här: