Töväder

Idag har det bara skrikit vår ute, trots rejäla mängder snö på marken så har solen värmt upp luften och töarbetet är i full gång. Det var såpass långt framskridet att jag kunde rida ut på hyffsat grusiga grusvägar. Vi tränade skrit-trav-halt övergångar och det känns bara så bra att få rida lite på riktigt. För att komplettera ridningen så är det dags att snöra på löparskorna med, jag är anmäld till lopp i april. En hel mil ska jag klämma så det är hög tid att börja träna den här soffiga kroppen. Imorgon får nog Gill hänga med ut på en kortis, jag gillar tanken på att inte belasta henne med allt för många uppsuttna pass. Och att kombinera löpning och hästmotion är faktiskt alldeles ypperligt, Helt klart lättare än att springa med hund.
 
Veckorna går fort och det känns lite som att livet springer iväg lite. På gott och ont eftersom jag tror att sommaren är här, men att allt det vi ska hinna med stall osv inte riktigt kommer att hinnas med. Jag har många planer som jag vill uppfylla under den här sommaren och jag tror definitvt att ridbana är en av dem. Det äcker med 20*40 men det drar ändå med sig en rejälkostnad och hel del merarbete om jag inte leasar ut arbetet.
Alternativet som jag ser det är att skaffa en B-kortsbil och ridhuskort så att man kan köra även vid risigt underlag. Men det känns inte försvarbart, jag behöver mer lön då. Eller en lottovinst, måste nog börja spela först!
 
Hade varit bra mycket smidigare att samla på frimärken eller bara haft en häst som man hyrt in? Så som jag håller på nu så hade det bara varit en tredjedel av kostnaden plus att jag hade kunnat få tillgång till ridhus. Så frågan är är vad som är fel i mitt huvud? Hade varit skönt om min sambo sagt nej, men inte ens det gör han. Egentligen gör han bara att jag gräver mig djupare och djupare in i den här hästvärlden. Kommer aldrig att ta mig ur levande  :P

Kommentera här: