Inställt pga snö...

Den där löpningen blev det inget med...
 
Sitter dock i funderingar, hur ska jag göra med mitt liv egentligen? Som det ser ut idag så finns där ungefär 75% arbete med de uppgifter jag har idag på jobbet. Jag kan såklart komplettera upp med disk eller kökspass för att få upp procenten. Detta är något jag inte är helt sugen på då min plan och mina önskemål är att få använda mitt huvud mer i arbetslivet. Det är det jag trivs bäst med. Tanken har också slagit mig att den här tjänsten hade varit perfekt att kombinera med en lite mer politisk satsning. På kommunal nivå då. Mitt arbete ger en flexibilitet som öppnar upp för politiska  åtaganden under vardagar.
 
Frågorna jag då måste ställa mig är, är jag villig att klara mig på en 75%ig lön? Och är jag villig att gå all in i politiken med allt vad det innebär? Att jobba politiskt skulle ge mig möjlighet att driva de kost och miljöfrågor som jag brinner för. Det skulle även göra att jag får umgås med många driftiga och kloka människor. Det finns många fördelar. Framförallt så hade det gett mig lite ro att få jobba effektivt med det jag vill jobba med och disponera över min egen tid på ett helt annat vis.
 
Jag är som sagt inte helt överens med mig själv när jag lägger ner det politiska, det är allt för många frågor som får igång mig för att jag bara ska sitta här och vara tyst. 
1 Renée :

skriven

Du behövs i politiken, det sitter alltförmånga som inte är drivande, eller har kunskapen.

Svar: Tack Renée, det lutar åt att växla upp det hela lite :)
dooh

Kommentera här: