Träning, DK och små Eskilar

Veckorna smyger iväg och någonstans börjar vi närma oss mitten av Juni och inte ett jota händer i stallet. Är det nu jag ska börja bli stressad? Jag själv brottas med idéer om att bygga ridhus, ridbana eller bara köpa B-korts bil. Alla varianter kommer att kräva lån, men ridbana är kortsiktigt det mest billiga. Med den här torkan lämnas jag att rida i stenhårda småknöggliga hagar, vilket såklart är helt värdelöst. Sedan kommer hösten där allt i stället är genomblött, såklart är ridbana högt på önskelistan, men det är så jäkla mycket pengar som ska ut för en grusplan. 250' bär respekt med sig, men ett ridhus på 1,5 milj bär ju ännu mer respekt med sig.
 
Det blev ingen tandläkare för Yolo i onsdags, han var sjuk och ställde in. Så vi fortsätter arbetet i töm och från marken med kapson. Vissa saker är väldigt lätta, andra känns mer tröga. Hon fattar absolut inte höger och vänster på töm och inte heller stopp så det är inte helt simpelt. Men ett par gånger till sen kommer det att sitta=)
 
I fredags var Gill på återbesök hos kiropraktor, hon fick beröm för sin växande överlinje och ryggmuskulatur. Men hon sitter fortfarande fast i höger bak. Mer stretch och massage blev ordern. Will do! Tyvärr fick jag en dålig nyhet när jag var där, tränaren ska flytta. Vad är oddsen? Äntligen hittat en tränare som är ca 30 min bort som jag verkligen klickar med så ska människan flytta mer än 1 ½ timme bort. Det är inte Portugal, men känns som att det lika gärna kunde varit det. Nu när jag dessutom hade planer på att intensivträna Yolo lite, får helt enkelt se till att komma upp på henne och ta ett par uppsuttna pass för grunderna innan de hinner flytta. För att åka nästan två timmar med hästtransport för att rida 15 min unghäst känns inte värt. (det är här en hästlastbil kommer in, för då hade jag kunnat lasta båda och kört i vettig hastighet på motorväg till tränaren)
 
Igår var vi i DK, handlade lite dricka till midsommar och besökte moster som bor i paradiset. Paradiset är havet på ena sidan och skogen på andra. Drömlivet! Min danska sida är dessutom lite tokig så det är verkligen underhållande att hälsa på!
 
Vad är en Eskil? Jo vi har börjat få lite kycklingar här hemma. Vi började med en Eskil, oklart om det är en han, sedan kom en Elin. Elin var dock inte så kry så hon lämnade oss igår. Men i gängäld kläcktes tre små liv igår och där är ett till på väg. Sen ska det nog komma en drös om någon vecka med. Väldigt spännande det här med kycklingar!
1 Katarina:

skriven

Har också svårt att hitta tränare, min superbra kunde inte ta fler ekipage längre :/ sen provtränade vi för en som varken passade mig eller Murre. Så tråkigt, bor tio minuter från Strömsholm så borde ju krylla av dem! Får hålla tummarna för oss båda i den frågan :)

Svar: Ja väldigt knepigt! Behöver ett lösenord till din blogg 😉
dooh

Kommentera här: