Havsutsikt

Den där stallinredningen, hur snygg blev inte den på en skala?
Idag har vi ägnat precis hela dagen till att packa in och maskera den och sätta den på plats. Imorgon ska vi putsa! Jag har även målat lite brädor till våra dörrar och fönsterluckor så snart är allt det materialet grundat och klart för ihopbyggnad!
 
Mellan bygg och matlagande kläcktes idén om strandbesök med Gill. Leran är värst på hennes ben av alla de tre, troligen för att hon rör sig minst och inte blir av med lerkakorna naturligt som Yolo och Scott. Jag har försökt att spola och pilla bort, men det sitter som berget och hon är märkbart irriterad. Så vad kan vara bättre än fotbad i saltvatten?
 
Att hon hade rullat sig precis innan vi skulle åka förtäljer inte bilden, men det hade hon, rejält. Så vi var direkt anskrämliga när vi kom fram till havet. Tyvärr fanns det vittnen så jag fick lite käckt utropa "Så här smutsig häst har ni inte sett innan va?"... Alltså hon hade halva sidan täckt med blöt lera, nyllet och pannluggen lika så. Men jag tog det hela barbacka och vi lyckades faktiskt skölja bort det mesta från benen. Tyvärr är hon lite hostig, hon äter allt för mycket halm och även om den är fin så är hon ändå en luftvägshäst så det fungerar inte! 
 
Hon tyckte det var trevligt att bada och jag känner spontant att det får bli en helgsysselsättning framöver. Tänkte köra en repris redan imorgon och då ta med Scott som handhäst så han med blir ren. Nästa veckan kanske jag kunde våga mig på att ta med Yolo? Men då får jag nog ha medhjälpare och sadel! Kan bli väldigt spännande...

Kommentera här: