Årsavslut

Julen är över och vi fick en alldeles extra vacker krispig julafton för att vara i Skåne. Hur ofta händer det att det ligger gnistrande snö till jul här?
 
Livet traskar på och jag har massor av ledighet, även om jag fick ta några pass på jobb under de här två veckorna så är det inget som känns av då det bara är några få timmar. Och tur är väl det för i fredags förra veckan hämtade jag hem vår nya familjemedlem... Möt Bounty!
 
 
Denna lilla rackare är en blandning mellan Wacthel, Gråhund och jämthund. Alldeles bedårande och helt outhärdlig enligt gamlingarna. Twix har aldrig någonsin varit så förnärmad som han är nu, men han ger sig ändå på att leka med henne när vi är ute. Inne är det dock en helt annan femma och han uppför sig som att han är 3000 år gammal.
 
 
Så med andra ord har vi fullt upp med henne och efftersom att vi är bortbjudna i princip varje kväll hela jul och mellandagar så får hon träffa massor av människor och hundar. Det gör henne trött i någon timme sedan är det rally igen :D
 
Hästarna skrotar mest, jag låter Yolo ha lite julvila efter att hon har varit så duktig under hösten. Vi har dessutom anmält oss till en körkurs så lite lagom innan det så ska vi komma igång igen och fräscha upp lastningen iaf!
 
Jag är kvar i Skurups kommun ett tag till och bidar min tid. Tänker inte hoppa på vad som helst längs vägen utan nu får det bli ordning och reda med nästa jobb jag tar. Så det så.
1 Katarina:

skriven

Nämen vilken gullig! Valpar är ju dödssöta :) och kul att någon mer än jag får för sig att köra in (eller försöka i alla fall..) Låter toppen att kunna vara med på en kurs också!

Svar: Jag vet inte om jag har som mål att köra men tänker att det är ett väldigt bra steg på rätt väg till en allsidig häst. kul att få komma iväg med henne med😌
dooh

Kommentera här: