El!

Igår dök elektrikern upp som ska koppla in elen i stallet, han skulle bara kolla läget igår för att se om han ville göra jobbet. Och det ville han! Så om två veckor ska jag ha el i stallet om allt går som det ska, helt sjukt vad det är nära ett funktionellt stall nu. Nu ska jag bara boka in slutbesiktningen med, känns en aningen nervöst faktiskt. Jag vet redan nu att vi inte kommer att ha porten till carporten uppe eller dörren till spolspiltan. Men det får vara så, det är egentligen mer estetisk funktion i dagsläget, men bör komma upp innan vintern iaf!
 
Min älskade man där hemma har haft en ganska tjurig vecka vilket inte riktigt bjöd in till att jag ville fråga om hjälp med att hålla Yolo för ridningen. Så igår sadlade jag henne och testade sedan att hoppa upp ensam. Det gick skitbra, hon är riktigt trygg med mig. Vi skrittade ungefär ett "padockvarv" i hagen, men blev mesta några steg framåt och sen stopp för att gå lite till. Hon behöver lära sig att bära mig och så länge hon lyssnar på start och stopp är jag jättenöjd, behöver inte vara så aktivt nu i början. Hon känns dock pytteliten att sitta på, som en köttbulle med ben ungefär.
 
 

Kommentera här: