Update

Att börja nytt jobb är aldrig lätt men det här kommer nog att ta priset på mängd nyinlärning för en tjänst. För det första har de femtielva system med triljoner siffror och för det andra är mikrobiologi inte "a walk in the park". Helt ärligt vet jag inte varför de anställt mig och jag kan inte riktigt se framför mig hur jag ens ska kunna lyckas att  lära mig hälften som för att klara av det här jobbet. Trots att jag läst en del mikrobiologi och labbat lite i skolan så är det inte i närheten av vad jag behöver kunna. Här får vi dessutom ca 600 olika prover om dagen som ska testas på olika vis. PUH! Så inte nog med att jag känner mig helt förstummad inför alla nya begrepp och metoder jag ska dessutom snart kunna uppfattas som ledare i ett ämne där jag inte kan ett jota? Hyckleri på hög nivå.
 
Varför utsätter jag mig för sådant här kan man fråga sig? Ju mer jag testar nya jobb desto mer sugen blir jag på att gå tillbaka till att bara vara kock och gå till jobbet och kunna saker jäkligt bra. Jävligt kass inställning från min sida, men vad ska en flicka göra?
 
Jag får iaf ge min nya arbetsplats cred för att de verkligen verkar att ha intentionerna att göra allt rätt för mig och ge mig förutsättningarna att lära mig allt från system till lab. Det är ju inte deras fel att jag är en hjärntrött bluff...
 
Så vardagslivet med hästar fick pausas idag och igår. Igår eftersom jag bara fick sådan jäkla huvudvärk efter första dagen (något jag räknat med) och idag för att jag behöver andas en dag till. Imorgon börjar jag sex och får antagligen jobba över. För jobba över det gör man nog dagligen på det här stället...
1 Karoline:

skriven

Jag känner så väl igen mig i känslan av att känna sig som en "bluff". Så här jag funderat många gånger i min karriär, men det har gång på gång visat sig att jag är bra och kan.

Första halvåret är alltid det tyngsta, men det vet de flesta företag om och räknar med. Så andas ut och sträck på dig för jag tror att det här kan bli ett roligt kneg i längden och att du kan mer än du tror. Se dock upp för övertidsfällan, det är ingen prestige i att jobba över mycket fast det ibland kan låta så inom vissa företag :)
Tänk på dig själv och din hälsa <3

Svar: Tack <3 jag förstår att jag nog kan lära mig en hel del och säkert bli bra på mitt jobb, men hur kul är det att inte vara bra från början? Och varför anställa någon som kan så lite? Den känslan tillsammans med pendling, dåligt schema och mycket övertid gör onekligen uppstarten riktigt kämpig! Min hälsa tänker jag på, så pass mycket att jag stänger av lite för att klara av saker;)
dooh

Kommentera här: