Politik

Idag har vi gröna fått igenom enormt många klimatsatsningar i budgeten och när jag säger vi är det med en del reservation. Jag har under sommaren vacklat mer och mer i om jag ska fortsätta med politiken, jag har i vart fall tagit beslut om att inte arbeta mer i styrelsen. Det tilltalar mig inte att jobba i en sådan tungrodd och faktiskt ganska trångsynt organisation. Sedan vet jag inte riktigt än hur jag kommer att göra med mina kommunala uppdrag, socialnämnd och folkhälsoberedning är ju båda otroligt intressanta. Men nytt jobb och en ökad vilja att lägga ner mer energi på hästarna gör att jag kanske får välja bort politiken.
 
Men när jag läser inlägg som detta kan jag inte låta bli att känna mig en gnutta mer inspirerad. Märta är en enorm förebild och en grym lokalpoltiker. Hade man haft hälften av hennes kompetens och förmåga att tala till människor så hade jag kunnat skatta mig lycklig!
 

Kommentera här: