Mängder av regn

Det är en väldigt blöt vecka som har levererats (är det världens konstigaste ord eller? hur många "er" kan man ha i ett och samma ord?) och jag kan bara känna att vädret matchar mitt humör perfekt. Jag är så kopiöst dränerad på energi, jag vet inte om det är min arbetssiuation, en begynnande förkylning eller hela sommarens ansträngningar som tynger mig, men det är fasen inte mycket som känns bra just nu. Kan inte känna något sug över att byta jobb, snarare lite panik över att jag kommer att misslyckas. Jag vill ju samtidigt inte vara kvar där jag är. Allra helst skulle jag nog vilja ha en semesterhelg på riktigt. Bara två tre dagar där jag först kan ligga och gråta lite och sen bara sova 12 h/natt ;)
 
Jag har även en gnutta panik över tävlingen nästa helg, känner mig inte alls förberedd och kan inte träna dressyrprogram pga vattenmängder. Jag har dessutom en annan sadel hemma på prov, ett tillfälligt lånbyte. Min sadel verkar fungera bra på hennes häst, men hennes sadel fungerar inte alls på Gill. Den går dock att justera i bomvidden så jag ska ha den fram till tisdag när jag ändå ska till sadelmakaren för att prova en annan sadel så då kan vi se om jag kan justera denna sadeln....
 
Men för att bidra med något kuligt så är hela taket på! Sista nockbiten fattas visserligen,  men ska på i samband med gavel men i övrigt är det tätt. Dessutom sätter Patrik upp min perforerade plåt idag och det är verkligen fantastiskt vad genomskinlig den är. Så coolt! Nu hade jag dock blivit lycklig om vi fått upp lösdriften typ igår så att hästarna kunde få lite vindskydd och kunna vila torrt! 

Kommentera här: