Löpning, vem kan gilla det?

Nu har jag opponerat på ett examensarbete och det gick bra, men jag var nervös! Det är en gnutta märklig sits man hamnar i och det är främst det muntliga jag har lite problem med... På fredag ska jag redovisa och bli opponerad på, så det är verkligen dags att börja preppa för redovisningen så att jag inte sjabblar bort bollen helt och lämnar allt till Annika! Skolan är verkligen snart slut, lätt ångestframkallande alltså.
 
Dagens ridning var lite dressyrande hemma i hagen, får nog sluta rida där. Alldeles för hårt och knöligt, men jag är lite för bekväm för att rida ner till grannens ridbana. Något jag får ta mig i kragen med för jag bör ta något sorts beslut om jag ska rida LB eller LA i Trolleholm i början av Juli. LB känns tryggare, men LA känns ju roligare. Vi gjorde iaf ett helt gäng bra övergångar och halter idag. Så något litet hjälper det att traggla.
 
Idag var dessutom första gången sedan Göteborgsvarvet jag tog mig ut för en joggingtur. Jag vet inte om det var den mentala biten som var värst eller om det var den tunga luften eller om det helt enkelt var själva löpningen som var vidrig. Många promenadpauser blev det iaf, inte förrän på slutet började det lätta lite. På vägen hem mötte jag en bil med ett gäng unga killar, när de körde förbi mig ropade de på bred skånska  något som lät som "fin röv" eller "fed röv". Jag väljer att tolka det som det förstnämnda trots att jag mest sprungit och tittat på mina dallriga lår och suckat för mig själv under passet. Frågan jag ställer mig är varför de känner ett behov att berätta för mig att min rumpa är fin eller fet? jag kände mig inget vidare berikad av informationen vilken den än må ha varit!

Kommentera här: