Nyförvärv

Min käresta har under en längre tid pratat om att skaffa en lastare eller något annat grävigt, han är inte så mycket för att ägodela utan köper helst allt själv. Jag tycker då att man borde minska sina inköp och kanske hyra av grannen osv när det behövs.
 
Men nu får han ju ändå kalla det här lite hobby och jag menar hur mycket nytta gör hästarna? Så när han hittade en baklastare någon mil hemifrån som inte var orlmligt dyr eller skrotig (skrotigheten är mindre väsentligt) så var det klart han skulle slå till. Faktiskt så är jag med och sponsrar, det föreligger ju en viss risk att den kommer till nytta vid gödselhantering osv. Dessutom kommer den att användas såväl vid stall som husbygge så det är väl det minsta man kan begära av mig!
 
Innan han köpte denna monstermaskin var jag med och tittade på en annan, den var bra mysket risigare så när han kom hem med denna såg den väldigt fräsch ut i jämförelse (tänker att det var taktik från Patriks sida). Och faktiskt många gånger bättre än annat skrot han släpat hem!
 
Gul stor och ful....
 
 
 

Kommentera här: