Midsommardag

Midsommarafton var en ganska lugn tillställning, lite sillunch med bror och Imma mitt på dagen, lite hemarbete och hundpromenad i regn, sedan avslutade vi med midsommarfirande med vänner och grill. Det enda som egentligen var dåligt med dagen var vinet. ÖÖRK, hade fått tag i en gammal box från Patriks föräldrar. Vitt vin som är gammalt som smakar rebenschoppen, det kan väl vara okej om man är 14 men inte annars. Som tur var körde vi lite byteshandel, Linn fick rabarbersnaps och jag prosecco. Fint ska det vara!
 
Eftersom då gårdagen blev lugn kunde dagen idag vara ganska produktiv. Okej vi har fikat en del och så, men vi startade med att lämna lagad bil till systerdottern på vägen för att köpa IBC-tank. Efter det hämtade vi nästa bil för reperation hemma hos bror och passade på att luncha eller luncha är fel ord. Frossa i ljust bröd med massor av pålägg är mer en korrekt beskrivning... Såå gott att jag inte var jag ska ta vägen, fick brödhicka innan jag ens brett min första macka.
Någonstans mellan regnskurarna har vi sedan rivit klart formen till plattan och städat formarna och fikat glass med Patriks syster. Vi är väldigt sociala på det viset. Kvällen blir nog inte så social dock, Patrik är fortfarande i garaget och jag är bara hungrig hela tiden...och lite trött. Livet är hårt!

Kommentera här: