Dan före gjutaredan

Det var många timmar i bilen igår för 45 minuters träning, kl 15 åkte jag hemifrån lite efter 21 var jag hemma igen. Visserligen lämnade jag Gill hos sommarkollot på vägen hem så det blev en halvtimmes omväg, men ändå. Lång tid för att träna och dyrt om man ser till bensinen. Men vad gör man inte för att träna för någon man klickar med? Malin är Katarinas dotter och nästan lika bra som Katarina... Dock är det mer traditionell skolridning, men ändå aldrig så att jag känner att jag forcerar något. Jag började med att rida igenom dressyrprogramet som jag nästan kom ihåg alldeles själv och trots att det blev lite av en uppvärmning så genomförde vi det mycket bättre än när jag startade förra året så det kändes riktigt bra. Resten av passet låg fokus på grundridning, min sits och framåtbjudning. Gill fick beröm för att hon klev på bra i skritten och att hon faktiskt kunde ha lite register i galoppen. Traven behöver vi jobba på, den behöver mer energi... Svårt med en gångart där det bara finns 1½ växel.
 
Så nu tänker jag bannemig anmäla mig till den där tävlingen!
 
Idag har jag jobbat, oljat in formen till plattan och joggat en sväng. Kort sväng, kan inte förmå mig att springa riktigt men ill ändå inte tappa det helt. Jag tänker att 3 km är bättre än inget! Imorgonbitti kommer betongbilar och sen kommer vi ha en grund att stå på! Ihhh så spännande, stalldrömmen blir verklighet!
 
 

Kommentera här: