Sommarlördag

Hela dagen har jag gått men olustig illamående huvudvärkig känsla, inte så att jag inte kan göra något. Men det gnager lite i mig, faktiskt är det så att det är bättre om jag gör något får då kopplar jag bort det lite. Kan vara så att ledigheten är dålig?
 
Min strandträff med pappa blev inställd, den blev en lunch istället men det störde mig en hel del att inte få åka till stranden. Fint väder för en gångs skull och ledig, då bör man åka till stranden. Efter att ha försökt få sällskap dit fick jag tillsist åka ensam, något som inte var ett dugg avslappnande. Låg bara och vände och vred mig, men en hel timme höll jag ut och så fick jag doppat mig. Svinkallt! 
 
Nu har jag plockat lite bär och kokat sylt, vi har ruskigt lute vinbär och jordgubbarna bara möglar bort. Så jag fick nöja mig med ett halvt kilo bär och så får jag hålla tummarna för mycket hösthallon och plommon... ja och så äpple klart. Men det var alldeles lagom med bär nu för min sista sylt tog slut i veckan!
 
Avslappnande som fan... eller inte
 
Vinbär, jordgubbar och smultron...
Inte avskummat för jag är en latis!

Kommentera här: