Derbydag

Lagom till att jag klippt färdigt gräset här hemma i förmiddags började det regna. Det kan ju ses som en ganska bra sak, lite sämre var att jag och mamma hade planerat en dag på galoppderbyt. Att stå ute i regn och titta på hästar är kanske inte det bästa jag kan tänka mig. Framförallt inte när det är ungefär 40 minuter mellan starterna! Men tre lopp stannade vi för att titta på, två av dem spelade jag på och fick in platshästen på båda. Vilket inte ger mer än pengarna tillbaka... Det är dock tanken som räknas!
 
Eftersom derbydagen blev kort har jag haft massor av tid över under eftermiddagen till att titta på Basenjis och försöka läsa Zlatans självbiografi. Än så länge avskyr jag den, maken till störig svenska. Ställer mig väldigt tveksam till om jag kommer att läsa klart den.
 
Man får ju säga att det här har varit en väldigt avslappnad helg, kanske lite för avslappnad!
 
 

Kommentera här: