Spännande

Idag har jag haft en lite annorlunda dag, jag hade ingen skola så det blev både långfrukost, löptur, barbackatur och brödbak innan lunch. Det var kanske inte så annorlunda, men efter lunch började det bli lite mer otypiskt. Först och främst var vi lite barnvakt, vi är kanske inte världens gulligaste barnvakter, men ser iaf till att ungen både får gå med hundar (släpas av pudel), rida ponny och snickra fågelholk. Vi skapar minnen med andra ord ;)
 
 
 
När klockan slog tre begav jag mig iväg mot en alldeles ny utmaning, jag har har fått förtroendet att rida en häst lite för att se hur den kan utvecklas med annan ryttare för ev senare försäljning. Vi kan säga som så att jag hängde rejält löst en gång, men efter en stund började jag hitta knapparna och insåg mer och mer att less is more.  Superkänslig dam som nog kan bjuda på riktigt härlig ridning, förhoppningsvis kommer inte nästa pass innehålla så mycket testande som detta. Det är väl lite det vi ska komma fram till, om man kan få testgränsen kortare och kortare. Mycket handbroms i just nu, men jag undrar inte lite om det beror på hennes känslighet eller om hon bara är istadig, jag tror att där inte är så mycket vingelmån om man ska komma överens med henne. Med andra ord en otroligt nyttig häst för mig att rida. Det kommer bli ett till två pass per vecka och jag kommer att få ersättning för det, det känns ju lite sjukt att få ersättning, men väldigt välkommet... Speciellt om man ser till januaris "extra" hästutgifter: hö 1000:-, hösilage 2200:-, clinic 1300:-, medlemsavgift 300:-, (ridhuskort 1200:-???).....
 
 
1 Caroline och unghästen Stina:

skriven

Men det är ju helt lysande att du ska få betalt! Inget som jag heller hade krävt, men verkligen inte tackat nej till. Jag menar: om du hjälper till att få en häst i bättre form ch samtidigt utvecklas själv på kuppen, så tar det ju inte ifrån dig att hästen blev bättra? ;)

Och angående barnvaktandet. Jag har varit barnvakt EN gång. Ansträngde mig som fan och tog med lillkillen ut i skogen, högg ved och grillade korv i snön. När vi satte oss i bilen för att åka hem sa han: "vet du? Det här var inte så roligt". a.l.dr.i.g m.e.r.

Svar: Det är helt lysande, men det där dåliga självförtroendet kan inte låta bli att peta på mig och säger till mig att jag luras;)
Hahaha, I hear ya- Barn är otacksamma, tacka vet jag hundar!
dooh

Kommentera här: