Snabb leverans

Redan idag kunde jag hämta ut mina nypon och shortchaps, det får man ju säga är effektiv hantering! Eftersom opponeringen tog hälften av tiden som var tänkt kom jag hem tidigt och kunde prova shortchapsen på riktigt. De är alltså stil XXL och sitter som en smäck i omkretsen, mina vader är ganska exakt 39 cm, precis som shortchapsen.  Jag kan fråga mig lite hur andra hästmänniskor ben ser ut, för jag har även XXL i ridstövlar.... Är det bara jag som är gigantisk? jag är ju relativt normalviktig i övrigt så jag får inte ihop det. Kan ju gissa på att det är muskler då ;)
 
Det enda som var XXL med dem var längden, jag är lite tveksam till att behålla dem pga det. De blir dessutom väldigt luftiga uppe vid så helt hundra är de ju inte för mig. Men för 200:- kanske jag kan vara nöjd? De är på inget vis obekvämma eftersom de är så vida uppe vid så stör inte längden under ridning. Ridningen idag var för övrigt riktigt vidrig (Vid, vida, vidrigt, jag ser ett tema), det var kallare än jag tänkt så jag hade ingen huva på mig och frös från start. Var nog lite slut i hjärnan efter oppositionen så tålamodet var inte alls där och jag ville bara sitta på ett fullblod som kastade sig fram. Istället satt jag på Gill som gick i sakta mak anpassat till vädrets tråkiga sinnesstäming. Kände mig även lite gnällig över grusvägarnas isbanor så ridturen blev extremt kort och meningslös. Hästarna fick dock lite nyponpulver så nu är projekt nypon igång!
 
Mina gamla shortchaps knäpps uppifrån och ner på sidan av benet, dessa nerifrån och upp och på baksidan. Inte en picknick, fasen vad svårt! Ska jag behålla dem kommer jag aldrig knäppa upp dem helt utan de får sitta monterade på skorna....

Kommentera här: