Ridhusdrömmar

Alldeles nyss var jag på väg att lägga ett bud på ett komplett ridhus, blocket bjöd på en annons med rubriken: Ridhus sarg och underlag till salu superbilligt pga ändrad inriktning. Kom med bud var uppmaningen. Jag var som sagt inte sen, tankarna började snurra, kan jag ta lån? Handpenningen har ju undanstoppad, men vem skulle montera ner och sätta upp? Och skulle jag då bygga stallet mot ridhuset i stället? Jag såg framför mig hur det skulle stå ett ridhus på tomten någon gång i April typ.
 
Jag till och med luftade idén med mamma, men under tiden så läste jag annonsen igen för att kanske skicka den till brorsan och be om tips om entrepenörer som kunde montera ner och upp. Då insåg jag mitt misstag. Särskrivningen i rubriken.... Det var inte ridhus OCH sarg, det var ridhussarg. Besvikelsen var enorm, för vad ska jag ha sarg och underlag till om jag inte har en byggnad?
 
Jaja, en annan gång.
 
Så nu ska jag istället gå ut och tömköra i skritt i stenhård hage.... Tänk den som hade ett ridhus.
 
 

Kommentera här: