Bra söndag :D

Sovmorgon, förmiddagsbak, seriehäng och ridtur innan lunch, kan man få en bättre start på dagen? Mina surdegsbröd går bara från klarhet till klarhet, så sällan jag använder jäst nuförtiden! Bakar minst en sats surdegsbröd i veckan vilket räcker i princip till halva veckans brödförbrukning. idag bubblade degen så mycket att jag var orolig för att det skulle vara överjäst, men icke! Saftigt och luftigt blev slutresultatet !
 
Ridturen bestod av kondition, red en raksträcka fram och tillbaka, första vändan skritt ca 15 min (inkl ett par minuter från stallet), andra vändan trav, tredje vänster galopp, fjärde höger galopp, femte och sista galopp med skrittövergångar med varannan höger, varannan vänster. Vi ska fasen nöta in det här! Jag har fortfarande inte ork nog att stå i fältsits i galoppen, jag gör det men jag känner av det och det vill man ju inte göra, allt ska ju vara lätt ;) Sedan travade vi av och skrittade hem en annan väg. Närstan lite rimfrost på henne efter det! Igår gjorde vi motsatsaten, skrittade typ 30 min på dåligt underlag, tränade några halter, ryggningar och flytta rumpan på vägen. Lågintensivt...
 
Det som ändå har gjort dagen bäst var först lunch med bästisen och sen fika hos min fd inneboende. Däremelllan planerade jag och Patrik stall och jag klämde in en tung och kort löprunda. (3 pass avklarade!)
 
Så väldigt bra dag!
 
 

Kommentera här: