Sol och snö

Äntligen är jag fri så att jag kan njuta av snö och sol kombon. I fredags var det ju både tenta och jobb och igår han det bli mulet tills jag kom hem och sedan skulle vi iväg på kalas. Barnkalas med maskeradtema, jag lånade en klänning av bästisen. Skulle provat den innan för när jag väl skulle kläå på mig en timme innan kalaset visade det sig att den inte gick att dra över mina gigantiska (??) underarmar. Alltså överarmsdelen gick inte på mina underarmar, hur sjukt? Jaja, det blev till att göra en nödlösing a'la morticia i familjen Adams, folk trodde dock att jag var Mary poppins. Va?
 
Idag tog jag mig dessutom upp på Gill! Efter en hel veckas med arbete från marken så var det väl läge. Hon kändes väldigt fin och pigg. Tydligen var det hur lajbans som helst att få galoppera i snö och inte vara allt för allvarlig i dressyrarbetet.
 
Patrik och jag startade dagen med hundpromenad, vägarna här hemma blåser igen hur fort som helst trots att det inte snöat på flera dagar. Ett ganska märkligt fenomen, knappt någon snö på fälten utan allt samlas på vägarna... Mysigt att gå i om än lite halt på sina ställen.
 
Jag har försökt plugga lite idag som planerat, jag försöker även ignorera förkylningen som knackar på... Inte helt vältajmat när sensorikdelen på den här kursen börjar imorgon! Om en liten liten stund ska jag iaf iväg och rida extrahästen =)
 
 
Och så lite soligare hästbilder än senast!
 
 
 
1 Felicia Orrstenius :

skriven

Gud vilka sötnosar!!

Svar: Ibland så!
dooh

2 Katarina:

skriven

Hahaha trodde att Bregotthästen var extremt svankryggig först, om man bara kollar översta bilden lite snabbt så liksom smälter det vita ihop med snön XD Medveten synvilla? (;

Svar: Hahaha, vad hemskt om jag hade ridit på henne med den svanken.... har inte tänkt på det innan (sällan man fotar med snöbakgrund)
dooh

Kommentera här: