Duktig bregotthäst!

Skola hela dagen, men slutade en gnutta tidigigare (redan 15) för att hinna landa hemma i en timme innan det var dags att ge sig iväg igen. Hemma möttes jag av en ny bal halm, strålande vårig sol, ren häst (!!) och töad vattenslang. Många bra saker på en gång. Passade på att tvätta Gills svans med shampo när det nu var så varmt och skönt ute sedan fick hon stå och torka lite medan jag fikade, sedan åkte hon och jag till Sturup. Först fick hon vänta i transporten medan jag red extrahästen och sedan var det hennes tur. Extrahästen gick hur trevligt som helst, saknar fortfarande lite svar från skänkeln, men idag sparkade hon inte ens när vi fattade galopp första gången. Otrolig skillnad från första ridpasset!
 
Gill fick gå ett efterlängtat WE-pass, kanske inte den bästa uppladdningen de senaste två veckorna men vad ska en flicka göra? Vi ska på clinic om en och en halv vecka så jag kände att det var läge för en genomkörare. Gill kändes pigg i uppvärmningen, men jag svor lite att jag lämnat sporrarna hemma när jag såg att vi skulle göra sidvärtes över bom. Vi behöver den lilla  förstärkningen för att få henne framåt, men det visade sig att mitt arbete innan gett resultat. Bom under magen löste hon galant om än lite slött, men man kan inte få allt.
Sedan körde vi tre tunnor, först i uppvärmning med travvolter och sedan i bana med kanna på bord, litet hopp och slutligen ter tunnor i galopp med "enkla byten". Hon börjar få så himla fin kvalitet i galoppen så jag ser verkligen fram emot kommande säsong med starkare häst, mindre päls och mer fokuserad pilot. Det kan bli hur bra som helst!
 
Jag är så himla nöjd med hennes utveckling och jag kan inte låta bli att bli lite extra kär i henne när hon dessutom dreglar ner mig med pussar efter passet <3
 
(Förresten så är min sambo ganska fantastisk med, han hade förberett macka och choklad till mig eftersom att det egentligen skulle bli stressigt mellan skola och hästar. Sedan hjälpte han dessutom till att tömma transporten på hö och fylla den igen när jag kom hem)
 
 
1 Katarina:

skriven

Söta hästen :) Och vad roligt när man liksom själv känner att det går framåt! Jag tränade WE för många år sedan och skulle gärna göra det igen.

Svar: Så himla kul :D Jag är helt förälskad i WE.
dooh

Kommentera här: