Smedstorp Charity trail

Löpningen har gjort något med mig, förutom det rent fyiska där jag förlorat 1-2 byxstorlekar och fått upp ett flås jag aldrig tidigare haft, så är det något alldeles speciellt med den mentala utvecklingen. Att få lov att vara den enda ansvarige för en prestation, att det bara är jag som kan påverka min form och hastighet är väldigt tillfredställande. Jag har kommit såpass långt att jag tycker det är kul med onsdagarnas gruppträningar och att jag kan lägga upp loppen så att jag behåller ett behagligt tempo hela tiden och sedan spurta i slutet. Det är jag som kontrollerar och det är jag som presterar och det gör att jag känner mig nöjd med mig själv för en gångs skull!
 
Igår släpade jag med mig Patrik på Smedstorp charity trail, 5 km offroad. Lite knöligare underlag än jag är van vid, men inte ett fullfjädrat terränglopp. Egentligen bara riktigt kul att springa på snåriga stigar, upp och ner och över ängar med högt gräs. Vi tog det ganska piano, kan vara så att jag hade lite träningsvärk efter ridningen.... Och landade i mål på 27 min och 15 sek. 10 min efter vinnaren ;) Men i den övre halvan av startfältet av de 130 startande.
 
Den här veckan har jag bara sprungit korta distanser så nästa vecka får jag ut och harva lite längre, ska nog försökta ta ta tag i den där milen plus två km uppvärmning innan... På det viset ökar jag ju upp distansen!
 
Nu ska vi fortsätta att ut och bygga på lösdriften, det går bra som fan ;) Hittat dyr takplåt på blocket, man borde ju köpa billig till en lösdrift, men den här plåten är samma modell som vi har på garaget och kommer att ha på stallet sen så det är lika bra att slå till när den är billigare än ordinarie pris!
 
 
1 Caroline och unghästen Stina:

skriven

Hörru, vad härligt! Att ha makt över något i sitt eget liv iaf ;) Hur började du med löpningen? Behövde du komma över en "puckel" innan du kom till insikter som den du skriver om? För isåfall kanske det är som alla säger: Att man hatar att springa, tills man inte gör det längre ;) Eller har du gillat det från start? Isåfall kanske jag kan ge upp lika gärna (hoppas nästan).

Och lösdriften. Coolt! Snacka om att ni jobbar på! Typ byggt ett hus på en dag! Gött!

Svar: Javisst! Jag började med löpningen enbart för ridningens skull, skulle jag träna upp Gill fick minsann jag också snäppa upp mig. Har rätt låga krav på mig själv med två pass per vecka (mer är bara bonus och inträffar sällan). Hatar att springa, iaf långt. Men nu börjar det ju för sjutton bli kul, när man harvat milen så pass mycket att femman blir en "walk in the park". Då känner man sig övergrym! Men det här har ju tagit hela sommaren, det är dock loppen som driver mig framåt!
Lyxigt för hästarna att ha två rum och kök sen ;)
dooh

Kommentera här: