Lumberjack

Visst är det lite höst vi känner av? Igår var det fortfarande ganska svettigt, såväl på arbetet, i skogen och under middagsförberedelserna. Vi swishade ihop hemmagjord pasta med bolognese, tomat och mozzarellasallad och så klart limpajen i en väldans fart efter skogsarbetet.
Kan vara så att jag hade varit smart och gjort både pastadeg och bolognese redan i fredags. Vilket var tur för jag hann sitta ner på lunchen jobbet och sen typ en kvart under eftermiddagen från att ha varit upp sedan tjugo över fyra. Dvs det fanns inget utrymme för laga maten från grunden igår. Perfekt upplägg för att sitta och vara trevlig en hel kväll med lite vin, sömnig much? Det var väldigt bra gäster som hade med sig hemodlad majs och egenodlad hionung och som ändå gjorde det ganska enklet att vara vaken ändå till tolv!
 
Idag har vi  skogat färdigt, man blir både flåsig och matt i musklerna av sådant arbete trots att det inte ser så mycket ut för världen. Men nu har vi lite stockar hemma som vi kan använda som avdelare i rasthagen och som material till något sorts vedförråd. Enligt Patrik är det väldigt raka och fina träd, vi kapade, rensade och plockade med oss allt från fyra till sex meters stockar från området. Sex meter var dock i mastigaste (hahaha) laget och fick kapas innan de åkte upp på släpen. är det någon mer som behöver stockar så är det bara att hämta utanför Svedala, ja man kan kanske kontakta ägaren först. Men det är gratis iaf.. :D
Vi har även påbörjat lösdriftsfarstun här hemma, en dag senare än tänkt eftersom jag åkte på att jobba igår (efter Gills veterinärräkningar får jag nog snällt se till att ta lite pass). Vi (Patrik) har kört iväg gödsel och grävt ner plintar. Jag fick köra sjuktaxi mitt i plintandet, min käre far som hade hiskeligt ont i ett knä. Och när de gamla börjar gnälla då vet man att det är illa. Men där fanns ingen hjälp att få på akuten idag, snabbt besök som bara resulterade i remiss till röntgen.  Vi fick iaf en stunds samtal så här en söndagseftermiddag!
 
Förmiddagsmys
Mycket tyngre än vad der ser ut ;)
Speciellt när man måste gå så här "långt" för att lämna det vid bilen.
 
 

Kommentera här: