Lera

Vi hade en jäkla tur som fick lite regn igår och inatt.... och idag. Det gör underverk med gårdsplan och hage under grävprojekt. Gaah! Jaja. Lösdriften är jättefin invändigt! Patrik har jämna till och lagt ut sten.
Gill hade faktiskt inte rullat sig i den här leran så när jag hade en bekant här som skulle prova henne kunde jag presentera en svart och vit häst. Ja förutom svansen, den är rätt gul-svart.
Det är inte så ofta jag får se någon vuxen på henne, Adela räknas inte, så det var lite spännande. Jag får nog säga att hon ser bra mycket rundare ut än vad jag hade tänkt. Hon ser verkligen dräktig ut och då har hon ändå tappat vikt den senase tiden. Vad gör man åt en ballongmage på häst? Jag blir gråtfärdig!
Igår såg jag  Miss Peregrines hem för besynnerliga barn med min bästaste vän och den var verkligen hur bra som helst! Satt på helspänn hela filmen och bara mös. Dessutom fick vi fika gott innan och sedan ha popcorn och läsk till filmen, överflöd!. Var inget vidare hungrig när jag landade hos Patriks syster för tacos och Bingo (hej svenne) vid kvart i åtta.
Med andra ord var det en rätt intensiv dag.. först jobbade jag en heldag, sedan fikade jag och såg på bio och till sist var jag social under kvällen. Kan vara så att jag var på ett hyffsat labilt humör vid elva när vi skulle åka hem. Då hade jag verkligen fått nog av människor och barn som bara testar gränser hela tiden. De må vara hur söta som helst och deras föräldrar älskar dem till månen och tillbaka, men kan de inte bara varva ner lite? En valium eller två hade räddat många kvällar. Jaja, det är tur att jag valt bort den biten, hade blivit en väldigt elak mamma.(med drogade barn)
 
På tal om barn, alldeles strax ska vi på barnkalas för brorsans vilding på två år och bonusbarn på tio år. Tio år är en bättre ålder, allt under sju(?=) är bara drygt, bebisar förstår jag mig inte alls på som bäst är de nog när de börjar komma upp i tonåren. Sedan vuxna har jag ju inte heller för mycke för övers. Så där är en liten lucka mellan 13 och 18 år som är acceptabel... ;) (förklarar min kärlek till djur)
 
 
1 Katarina:

skriven

Roligt att du också gillade filmen! Men förstår vad du menar, skulle nog inte heller riktigt pallat med en såndär dag..

Svar: Nej min sociala ork är ganska begränsad ;)
dooh

Kommentera här: