Hoppla!

Alltså den här galoppen, red hemma i hagen idag då det var tillräckligt torrt för att ha fäste, och i högergaloppen rör det sig så mycket att jag knappt kan sitta ner. Så jävla weird, är det skoningen som gör så mycket? Vänstergaloppen är en bra bit svagare, markant skillnad. Dock är den också luftig, men hon känns ganska låst i vänstersidan, men det är klart nu har vi mest ridit rakt fram och inte så gymnastiserande under igångsättningen så det lossnar kanske? Vi lyckades dessutom göra en sidepass med bommen under magen! Hallå duktig pålle!
En övning jag siktar in mig på nu är halt på lastpall, det om något måste ju samla ihop halterna. Det går riktigt bra. Vi kliver även över höga cavalettibommar i skritt och tränar grind både bak och framlänges. Bra rehab! Tack WE.
 
Men eftersom jag rider med spö och det blåser så ger det tydligen henne rätten att vara överkänslig, så himla läskiga lastbilar hos grannen. Eller iaf de fladdrande flaken. Så kan väl inte påstå att hon var helt avslappnad och harmonisk under passet.
 
Fick reda på att förra tentan blev godkänd, heja mig! Ingen aning om poäng, men who cares?

Kommentera här: