Mirakel

Under gårdagens seriemys satt jag och gjorde som jag alltid gör  dvs bläddrar i bloggar, kollar om jag fått någon kommentar här som jag aldrig får (buhuu) och försöker samtidigt fokusera på serien. Men igår var det annorlunda, jag hade fått en kommentar. En kommentar som jag längtat efter i flera år, ett livstecken från min gamla häst Bart. Jag har försökt googla fram honom i flera år, men hittar aldrig några spår. All googling leder bara till min egen blogg och blå basen har ingen fakta om ägare. Efter att jag sålde honom till Östermalms ridskola såldes han vidare ganska fort och försvann därmed från mig.
Tjejen som kontaktade mig igår har haft honom i ett år och bor uppe vid Uppsala (?). Nu har jag fått ett gäng bilder och filmer på honom och han är sig precis lik. Vackra häst! Han drar fortfarande upp halsen och kryper ihop men han kan numera även hoppa ;)
 
När jag pep förtjust över inlägget igår sa Patrik (när han förstod vad det gällde) "Jaha då blir det en till häst?". Så blir det såklart inte eftersom han uppenbarligen har en ägare som är djupt förälskad i honom. Men jag kan inte låta bli att ångra den där försäljningen. Fast hade jag inte sålt honom så hade ju inte Moses kommit in i mitt liv och det hade allt varit lite trist trots utgången av det förhållandet.
 
http://doohs.blogg.se/2009/february/  Här kan man följa min första månad med Bart, jag är mig lik med brödbak, miljöåsikter (hade inte körkort då), klippte hundar och bodde med en annan man i en stuga uppe i Traryd.  Nedan kommer ett axplock av bilderna på honom från 2009.
 
Annonsbilden på honom som gjorde att jag övertalade brorsan att låna ut lite pengar till mig när jag ändå var deprimerad och typ arbetslös.... Bra läge att köpa häst!
Nyligen hemkommen, "bebishäst" feb 2009 tror jag
Mars 2009 (?)
Nyinriden våren 2009
 
Sommaren 2009
Sommaren 2009
1 becca:

skriven

Åhhh underbart ju :D :D <3 Glad för din skull att du får reda på var han är och att han har det bra :D ståtliga fina Bart!!

Svar: Ja det känns kanon! Internet är Amazing :)
dooh

2 Imma:

skriven

Åh vad roligt! Äntligen liksom :D

Svar: Ja eller hur!
dooh

3 Katarina:

skriven

Vad har han för stam? Såg himla fin ut! (men kanske något jobbig att hitta sadel till) Kom upp till Uppsala och hälsa på vettja, du/ni kan bo hos mig :)

Svar: Han är kwpn, import med okänd stan en snygging i vagnsmodell! Jag kanske tar dig på orden en dag!
dooh

4 Ellen - tävlingsryttare:

skriven

Åh va kul!

5 Katarina:

skriven

Hos oss är det bara hästen som bits! Kanske eventuellt den ljusa söta kaninen, men annars är det lugnt (;

Kommentera här: