Ljus

Fascinerande med strömavbrottet igår, både Patrik och jag reflekterade över att bilarna kör långsammare för att strömmen gått. Väldigt märkligt fenomen på en väg som annars inte är belyst. Jag passade även på att lura ut oss på restaurang eftersom jag inte kunde laga mat hemma. Käkade riktigt goda burgare i Ystad på Cle, så värt! Inte så vegetariskt dock, men det får vi ta igen med veg imorgon också. ;)

Det bästa som hänt idag är att Patrik satt upp en rörelsestyrd lampa på gården som lyser upp där jag har hösilaget! Så jäkla lyxigt, vi har det riktigt mörkt här hemma så det var inte en dag för sent. Nu ska bara lampan utanför dörren med komma upp så lovar jag att jag inte ska önska något på flera veckor!
 
Det andra bästa som hänt idag (två bästa saker ;) ) är att jag fått sålt min sadel!! Hallelulja, den skickas imorgon och inte på prov. Det finns en gud eller något, passade väldigt bra nu när jag lagt ut cirka 8000:- på sten till hagen och gårdsplan.... ehh. Underbar hobby! Och nu hinner jag inte ens rida innan det blir beckmörkt, bah! Tur att vi har ett luftigt schema innan jul, typ

Kommentera här: