God afton

Fasen vad det är trist att bara ha en ledig dag, två i rad borde vara lagstadgat, jag känner inte alls att det räcker emd en te-morgon för en helg. Och hur ska man hinna med att göra allt det där som ska göras? Vi har fortfarande en yttervägg som ska målas, gräs som ska klippas osv. Nästa helg har jag bokat in stallmålning så det blir nog rätt körigt där med, men nästan tre lediga dagar där så det är positivt. och bara tre jobbveckor kvar denna sommaren, hur fort har inte det gått?
 
Vovvlingarna hara blivit badade idag, Twix blev äntligen klippt. Han blir en aningen för lik Frank phone när jag "glömmer" att klippa honom. Windy slutar aldrig att fälla och lämnade både ett kilo päls i duschen och sedan i hallen.  Underbart!
 
Gill och jag utforskade nya gräsvägar och fick tränat kondition, plaskat fötter och snubblat över ogräs. Varierande träning indeed. Hon känns ruskigt fin och jag är väldigt nöjd med att det faktiskt dykt upp en riktigt tävlinga "bara" två timmar bort i september. Så dit ska vi och starta LB. Heja oss! Men lite sjukt att det ska kost så mycket, enddagslicens, hästlicens, klubbmedlemskap och anmälningsavgift hamnade en bit över 1000:-. Visserligen varar klubbmedlemskap och hästlicens en bit fram men ändå. Vad gör man inte för konsten? Jag har även agerat ponnyridningsmänniska, något jag tycker är sådär skoj. Scott tycker om möjligt att det är ännu tråkigare än mig och han drev stenhårt med granntjejen. Men hon satt lika glad och viftade med sina ben (fattar inte riktigt vad de lär sig på ridskolorna idag). Hon hängde lös både en och fem gånger. Charmen med barbackaridning på smällfet shettis.

Kommentera här: