Hej söndag!

Det har varit en fantastisk dag, hög klar luft och en sol som gav sommarvibbar. Redan sju imorse pallrade jag mig upp för att hinna med min obligatoriska långfrukost (som inte riktigt är densamma när teet smakar märkligt pga vattnet). Och efter frukost pluggade jag ett par timmar , något som absolut fungerar bäst för mig att läsa lite på förmiddagen, jag är nog som mest motiverad då. Sedan har jag ingen riktig ro och glider lätt iväg på saker som jag inte alls borde glida iväg på... typ facebook, promenera hundar eller mata hästar.
Det där med att mata hästar borde jag nog sluta med, för helt plötsligt ser Gill dräktig ut igen, inte helt enkelt att fodra den damen...
 
Så innan tolv idag hade jag både pluggat, kastat av lite ved till bror, hämtat halm och druckit kaffe med syster. Världens bästa förmiddag skulle jag nog kunna säga. Att kaffe kan vara så gott där? Hemma är det inte alls gott för tillfället, ännu en gång det där med vattnet.
 
Eftermiddagen bjöd på ridlektion, Gill är precis lika snäll som hon är tjock. Är en fröjd att hålla lektion när Adela får rida Gill, så enkelt allt är då. Speciellt i jämförelse med lilla egensinniga Scott. Yolo har full show när vi aktiverar morsan i hagen och studsar rundor både här och där. Ibland så pass mycket show att tom Gill studsar till lite...
 
Garaget är i princip tomt nu med! Men jag har lagt målningen på is. Med tanke på sprickor i väggarna så känns det lite som att sminka en gris. Så hästarna får stå ut med de moderiktigt orangefärgade väggarna...
 
 
 

Kommentera här: