Vilken dag!

Idag blev det ett tidigt avslut på mitt vanliga arbete för att köra i strålande solsken ackompanjerad av Björn Rosenström till mitt hobbyarbete.
Lite synd att spendera tre timmar i möte med världens vår utanför, men som tur är så är det ljus längeee nu!
Så när jag kom hem hann jag både gå med hundarna en timme och vara i stallet en timme innan mörkret hann ifatt.
Efter att haft lite följa john övningar i hagen för att lättar få in min lilla häst så var det dags att göra iordniing för et tömkörningspass, men det första jag upptäcker är en sko som inte sitter rätt någonstans =( Så det blev till att rycka av den. Det är inte helt lätt kan jag säga, men hade nog hyffsad teknik idag trots världens minsta hovtång.
 
Först var jag påväg att skita i allt, men jag skärpte mig för hon kunde faktiskt tömköras med en sko mindre. Så det gjorde vi och efter gårdagens övningar i tömmarna så var hon tio gånger bättre idag. Saker börjar verkligen att lossna! Ljuvligt.
Hovslagaren är en pärla och kommer redan på söndag, jag får nog sätta boots bak på den där hästen också och så får vi be en stilla bön om torrväder (Visst ska det regna i helgen?)

Kommentera här: