Vilodag

Nu är det så att jag är hemma idag och vet ni vad? Jag kommer att vara hemma imorgon med. För nu får det vara nog med att gå till jobbet hel och halvkass. Nu ska jag ge min kropp de här dagarna till att skärpa till sig. Så idag har jag än så länge inte gjort något mer ansträngande än mockat och druckit kaffe med Imma. Inga hästar blir rastade och hundarna rör sig inte ur fläcken från soffläget.
De är praktiska så mina hundar, anpassningsbara.
 
Det tråkiga med det här beslutet är att nu, klockan har inte ens nått tre, är jag ohyggligt rastlös. Skulle nog vilja ha lite chips så att jag kan läsa min bok i lugn och ro. För det är svårt att bara läsa utan att äta.
 
På lördag kommer en potentiell fodervärd och provrider Pilgrim. Får hoppas på det bästa, vill inte sitta här med dåligt samvete för att den tokiga lilla hästen inte får något kul att göra med sitt liv...
 
 

Kommentera här: