Fri som en fågel

Liksom fåglarna utanför mitt fönster kvittrar jag....
 
Kanske inte, men det är rätt nice att vara ledig idag. Ska följa med syster till Lund, rida lite (äntligen stormar det inte), städa här hemma och sedan är det yogalates ikväll. Med ett aktivt schema bör jag inte ens hinna få huvudvärk.
 
Igår upptäckte jag att Moses skulle haft sin vaccination för snart två veckor sedan, blandade ihop datumen eftersom han blev botulismvaccinerad förra året (tre sprutor). Det är lite kasst av mig att missa det.
 
Jag är bjuden på skidresa med syster och co, men velar och har mig. Det är i princip gratis, med gratis menar man att jag måste betala lift, skidor och mat själv. Dvs det kommer helt klart bli dyrare än en vecka här hemma. Alla skäller på mig och tycker att jag borde ta den här chansen. MEN då blir det på bekostnad av min ekonomi, ännu en månad där allt ska vara halvdant. Jag har hästar att sko, dator att betala och alla övriga jäkla skitutgifter som ramlar över en. Så planen är att jag betalar mina räkningar idag och tar ett beslut sen. Men eftersom jag egentligen är livrädd för själva skidåkandet känns det absolut som att jag kommer välja den enkla vägen och stanna hemma...

Kommentera här: