Efterlängtad...

Är denna tio dagars ledighet.
Vi inleder den med en weekend i Köpenhamn, Tivoli, hotellfrukostar och massa myspys!
 
Trots att allt var grått och trist när jag kom hem efter en mindre inspirerande dag på jobbet (konstigt det där när man är så inställd att gå på semester att de sista dagarna innan bara är pest) så pallrade jag mig ut i stallet. Ett pass på ridbanan stod på schemat.
Det blir inte så långa stunder, men idag kände jag lite mer "ordentligt" på henne och jag kan inte säga annat än att det inte känns som att jag har någon kroppskontroll alls. Som tur är så lugnar Hanna mig med att det ser inte alls flaxigt ut ( I mitt huvud ser jag en trasdocka skuttandes på en dromedar). Positivt med dagens pass var att det kändes som att hon är helt med på att gå lite mer ordentligt. Även om hon ibland kan spänna sig så att hon ser ut som en hjort med huvudet högt upp i skyn om hon ser något oerhört "obehagligt" utanför ridbanan (typ en bil?), så kom vi till ett  jämnare arbete idag än vad vi gjort tidigare.
Fina lilla häst.
 
På måndag kommer en tjej och provrider Pilgrim, det kommer att vara en orastad Pilgrim. Det kan ju bli hur bra som helst....
 
Godnatt
1 tanja:

skriven

Ha det nu jätte skönt!

Kommentera här: