Gårdagen

Kan inte med ord beskriva hur besviken jag blev över gårdagens resultat. Det enda vi egentligen kom fram till var vilket ben han var halt i, men inte exakt var eller varför.
Höger (!) fram var boven i dramat, och det rejält.

Så vad får man göra under ett klinik besök, jo man får vänta. Först får man vänta när man kommer dit, sedan får man vänta när man böjt och bedövat leder, sedan bedövar man igen och väntar lite till. Springer med hästen fram och tillbaka på en gång, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Det som gör mig mest förbannad är att de enda de försökte ta reda på var hältan satt. Inga kompletterande undersökningar där man kollade varför. Jag hade gärna sett lite ultraljud och andra prover. Hon sa att bedövning skulle verka ca 30min, sen kunde man böja igen. Jag överdriver inte om vi fick vänta 1.5h timme/bedövning.
Och två av gångerna fick vi dessutom vänta i gången de sista 10-20min, alltså vi blev kallade för visning och veterinären dök inte upp direkt. Då kunde Moses lika gärna stått kvar i sin box.

Jag poängterade allt detta när dagen var slut, att jag var mycket missnöjd med dagens utdelning. För hon ansåg att vi hade två ställen till att bedöva och böja, men att det kunde vi inte göra under gårdagen. Så hon förspråkade återbesök. Jag tackad nej, och ifrågasatte hur de arbetade och varför man inte kunde röntga?
Då klämmer hon till med att "vi kan väl ändå inte röntga hela hästen". Nej men det var ju ändå bara ett ben vi pratade om här.

Så nu då? Jag ska söka mig till någon annan veterinär. Gårdagen blev inte hiskeligt dyr : 2250:- för veterinärbesök. Men sen tillkom bensin och släphyra. Och helt ärligt känns 2250:- som utkastade pengar när det inte fanns någon diagnos efteråt. Otroligt besviken och ledsen.

Inte helt överraskande fick jag huvudvärk av gårdagen. Men tog tag i det genom att åka till havet med Patrik. Årets första dopp! Blev faktiskt två dopp för mig, för att det var roligt:D Solade lite, gick lite och hoppade i sanden lite.
Efter havet gjorde vi varma mackor i ugnen och rabarberpaj. Middag tjugo över åtta på kvällen=) Hur bra avslut som helst. Det behövdes med tanke på dagen.

Kommentera här: