Storleken har visst betydelse

Idag ska jag åka och titta på ett halvblodssto modell skitstor i svedala. Över 170 och ska vara galet grov, en klippa att rida ut på tydligen... 10 år, ganska lagom. Har även en travarvalack på nio år i Laholm som är ruskigt intressant, tror han kan passa mig som handen i handsken. Han är "bara" 168 i mkh... Fux. Han ska lämnas ut på livstidsfoder och hon foder på obestämd tid.
Känslan är att hon kanske bli för stor och att jag har roligare med travaren. Men måste titta när hon nu står så nära. Båda ägarna verkar väldigt måna om sina hästar och jag blir direkt paranoid och tror inte riktigt att jag kan leva upp till dessa krav. Tror dessutom att mina boxar är för små halvblodet. Så redan där kan den historian smyga sig!
 
Har tränat idag, har annars inga planer på att göra något. Utan jag tänker helt enkelt spendera dagen i soffan och se på fälttävlan. Inget att klaga på tycker jag.
 

Kommentera här: