....

Här sitter jag, som ett enda stort dallrigt stycke kött.
Blev träning på annat ställe idag, med pojkarna som lyfter lite tyngre. Jag kommer in i gymmet och första frågan som dyker upp i mitt huvud är "hur gör man?"

Så jag närmade mig försiktigt bänken, med stången. Tänkte att bänkpress, det kan inte vara så svårt. Haha. Lalala. klarar stången iaf, men det är vingligt och fult.

Viftade lite med vikter ovanför huvudet, i brösthöjd och bakom ryggen. Bakom ryggen förmedlade en ganska omedelbar brännande känsla i triceps. Hjälp, ska vi arbeta?
Lite benlyft som tog i låren, lite benlyft med böjda ben som tog där de skulle. I magen.

Och så kom vi till böjen, bara stången där med för att värma upp. Men det blev inte mycket mer än uppvärmning, obalanserad och svag. Fällkniven nästa? en dag kanske jag kan ha vikt på stången med....

Så nu sitter jag här och känner att jag lever- Om några timmar får jag besök, som jag inte tänker bjuda på middag eftersom jag inte har någon mat hemma. Men med andra ord får jag sällskap att dricka vin med. Det är kul.

Måste bara dammsuga lite nu, om jag orkar bära den. Kanske lättare att bara torka golvet??

Kommentera här: