Mörkt

Veckan består av huvudvärk och åter huvudvärk. Om det är för att vi ställer om klockan eller om det är för att det hänger en del saker över mig vet jag inte. Osäkerheten med jobb gnager, mina husköpare har hört av sig igen om den misslyckade fasaden och idag hade vi besiktning av länsförsäkringar för säker hästgård.

Det sistnämnda gick bra och vi fick väl bara rådet att sätta upp en brandsläckare till och en första-hjälpen låda (räcker det inte med stallapotek?) Jag har tidigare gjort en webbaserad-kurs genom LF inom området och har hyfsad koll på brandskydd mm. Och allt är ju sedan innan förprövat och §16 godkänt. Men man vet aldrig vad som dyker upp.

Som jag förstår det så innebär det att vi nu får rabatt på försäkringen, det gör ju inget eftersom en lantbruksförsäkring är ganska dyr. Känns riktigt bra att kunna visa upp en korrekt anläggning när man ska hyra ut boxar mm. Nästa år byggs det kanske ett separat fårhus och då är det kanske läge att ta in fler hyresgäster. Men då får det nog byggas en ridbana med för att bli mer attraktivt. Även för egen del. Hatar mörkret nu! Kvittar hur mycket D-vitamin jag pillar i mig, det blir inte ljusare.

 Den här lilla bruna störs inte av mörkret, hon är just nu så dampig att jag inte vet var jag ska ta vägen. Men hon är ganska lugn när hon får mysa

 

Kommentera här: