Energi

Efter min heldag i Ängelholm var det bara att rycka upp sig och börja att flytta hö, ströa upp en box, flytta staket och köra ut grus bakom stallet. Med kort varsel blev det bestämt att solcellskillarna skulle starta installationen vilket såklart ledde till lite oväntat merjobb. Pga det blöta vädret så hade vi inte hunnit grusa upp som vi velat på baksidan av stallet och dessutom så har inte min alsikeklöver blivit sprutad än så allt är lite på vänt.

Men med Patrik i lastaren några timmar och med mig i marktjänst fick vi hjälpligt flyttat runt på saker och djur. Ullrika kunde vi bära in till stallet och efter lite övertalning kunde vi locka in de andra två med Ullrika som bete. När de väl kom in i stallet verkade de ganska nöjda med att sommarbetet var slut.

Det blir lite småstörigt nu när det ska byggas, jag är van vid att bara släppa ut hästarna genom stallet, men nu måste jag leda ut dem en bit. Dessutom blir marken snabbt kladdig och jag är väl inte jätteimponerad över att klafsa runt i lera klockan sex på morgonen. Hästarna fattar inte heller att de ska komma in när jag inte kallar på dem från stallet. Jobbiga djur!

Ska dock bli grymt att få solceller!

Igår var jag dessutom på jobbintervju (precis som att veckan inte är fullspäckad som det är), kvällsjobb inom industri. Har så dåligt samvete för djurengagemanget här hemma och hade väl tyckt att det vore lämpligt med lite mer udda arbetstider för att matcha Patrik. Allt för dålig lön bara, annars gött med 4 dagars arbetsvecka. Lite mer effektivt.

Kommentera här: