Aktiv helg

Måndag igen, alltså varför är helgerna så korta?

Det har iaf varit en väldigt intensiv helg där jag verkligen har tryckt in aktiviteter. Både nytta och nöje. Yolo och vår ena hyresgäst fick testa att åka släp ihop i lördags då vi tog oss till Snogeholm för en härlig uteritt. Hon uppförde sig exemplariskt och det är ett sant nöje att rida ut henne, visst hon blir lite rädd för någon enstaka sten. Men i övrigt helt oproblematisk. Lite tveksam till lastningen, men även det gick ok.

 
 
Igår hade vi ännu en träning och då diskuterade jag och Yolo lastningen lite på hemmaplan och sen gick hon i princip rakt in när vi skulle hem. Så skönt. Och inte nog med det så var första kvarten på passet magiskt, vi var verkligen ett där jag red med fina vikthjälper och i balans. Sen spårade allt ur när vi började att fundera på galopp. Lilla hästen med alla tusen ben. Kan inte låta bli att skratta. Får inte till högerfattningarna heller. När vi gav upp dem så skulle vi ta ett par i vänster istället, då fattade hon fint åt höger. Inte lätt med en känslig häst som inte riktigt fattar allt än med en klumpig pilot.
Lite trött och låg häst efter passet

Jag har även fått hårdgjort lite vid vindskjulet och lagt ut mina markarmeringsmattor, tungt arbete! Måste dock beställa hem mer grus, för den vi hade hemma var där lite för stor sten i så få bli ett par släp med stenmjöl istället.

Kommentera här: