Helghalloween

Det känns onekligen som att man lever för helgerna för tillfället. Vardagarna kasar man igenom i sakta mak, men på helgerna är det intensivt och fartfyllt.

I fredags fick jag äntligen sprutat lite gift på den där alsiken så snart kan jag rädda sommarhagen från all förödelse som hästhovar ger i blöt lermark. Och nu när det äntligen blev sprutat kunde vi hårdgöra foderplats i vinterhagen. Stenkross och PVC-mattor och rejäl foderhäck är på plats efter en eftermiddags arbete (innan regnet kom i fredags kväll). Hade behövt lite mattor till, men avvaktar nog med den typen av investering. Igår fick jag upp staketet som fattades i de områdena och nu inväntar jag egentligen bara att solcellskillarna lämnar min stallbaksida och att alsiken dör lite snabbt innan vi kan återgå till smidigt in och utsläpp genom stallet. Att leda hästar till och från hagar är för opraktiska människor.

Lördagen bestod av skogspromenad, ridning (äntligen!) och halloweenfest. Söndagen bestod av Halloweenagility med Yolo och gårdsfixande.

 Yolo är riktigt duktig på miljöträning från mark och gick fint igenom hav av petflaskor och skrämseltunnlar. Vi provade även uppsuttet barbacka, men hon blir lätt lite stressad och eftersom vi inte rider barbacka så ofta så anar att hon tycker att det blir lite förvirrande med mina hjälper. En sak är säker, vi behöver träna på att vänta och göra halt mycket mer. Det är mitt fel, jag hatar att stå stilla. Men vi måste skärpa oss. Jag och Yolo var utklädda till troll, då behöver man inte borsta så noga. Smart!

Jag ser mest bakfull ut (svårt det där med selfies), men jag hade både svans och ostyrigt hår med tofsar och flätor. Yolo hade ockstå tofsar och flätor och en stor trollfläta i svansen.

Kommentera här: