Förvirrat

När jag kom hem igår väntade hästarna vid grinden. Inte alls sugna på att vara i sommarhagen tydligen, trots att där är gräs. Efter en stund fick jag lite dåligt samvete och slängde till dem lite hö i den nya höhäcken. Uppenbarligen skapade det en hel del problem. För det första vågade de inte riktigt sticka in huvudet där och eftersom de inte vågade sticka in huvudet började de vandra runt den. De tre stora hästarna gick i en fin volt runt den, såg lite lustigt ut som levande karusellhästar. De slutade efter en kort stund och gick och gömde sig i vindskjulet.

När jag tog in de några timmar senare hade de fortfarande inte käkat upp höet. De får nog ha lite träningstid innan jag funderar på om jag ska ha en station till.

 
Det ljusaste ljus jag får se om dagarna. Och mycket regn har det kommit med... Mysigt.

Har hamnat i ett litet dilemma. Har kommit in på en miljörättskurs i Lund med start i måndags. Den är på 100% och håller på en liten bit in i januari. Därefter börjar en annan miljökurs som mer handlar om handläggning och praktiskt arbete kopplat till miljöbalken. Båda kurserna hade varit väldigt bra för mitt nuvarande jobb. Frågan är om det räcker att jag går ner till 75% för att klara första kursen (föreläsningar är inte obligatoriska)? Har blivit lovad 50% jobb jan-mars så det passar ju bra med den andra kursen. Skulle kunna jobba 50% nu med, men det blir jäkligt fattigt. Och alla vet att det är tråkigt att vara fattig.

Jag har kommit överens med mig själv om att gå på introduktionen till projektarbetet på fredag som är obligatorisk. Därefter tar jag beslut om arbetstid och om jag kommer att hoppa på kursen. Att börja läsa nu ger mig ännu en anledning att inte vara så aktiv med Yolo som jag borde. (Herregud vad jag skjuter upp ridningen på grund av att jag känner mig som en dålig pilot.)

Kommentera här: