Alla beslut

I fredags var jag på Lunds universitet för att delta i introt till projektarbete. Här var planen att jag skulle ta ett beslut efter föreläsning. Eftersom det var en helt hopplös gruppindelning så var inget klarare för mig efteråt. Bestämde mig för att ta helgen för att bestämma mig.

Imorse bestämde jag mig efter en ångestfylld helg. Å ena sidan är miljölagstiftning ypperligt att kunna och troligtvis kommer jag inte in igen med min bakgrund. Å andra sidan känns det helt hopplöst att plugga med ett så dåligt schema och utan någon garanti för tillsvidaretjänst framåt.

Slutligen är det ju så att jag inte har någon ork längre, jag har tjatat om det länge. Men det blir inte bättre och allt är bara konstgjord andning. Att få landa i ett jobb hade onekligen hjälpt.

Det är tur att jag har djur iaf. Jag har fulklippt Ulljana i helgen, körde med hundsaxen så det blev väl inte så jävla bra. Men Ullen försvann. Yolo har jag haft fokus på att stanna, dvs många halter och övergångar. I fredags på töm och igår barbacka. Överraskande bra.

 

Hundarna har rastats i skog och mark och Bounty är fortfarande ett energiknippe. Twix vill inte gå upp om morgnarna så han får man bädda in i sängen.

 Typisk Bounty... Framtassar överallt.
Typisk Twix
1 Imma:

skriven

Skönt med ett beslut iaf! Skippa nu ångesten och så överlever vi denna vintern med, du är grym, glöm inte det 😀

2 Katarina:

skriven

Har scrollat ihjäl mig från mobilen men hittar inte, var det inte så att ni fick problem med alsikeklöver?

Svar: visst hade vi det, fick en felaktig vallblandning så slutade med att vi fick spruta vinterdagarna https://doohs.blogg.se/2019/august/helsike-alsike.html
dooh

Kommentera här: