Omstart

3 veckor kvar eller närmare bestämt 1 hel och 2 halva veckor kvar, sen får jag bo hemma igen. Hemma har aldrig känts så mycket hemma som det gör nu när jag är borta. Kärlek, hästar och hundar har ett extra stort värde när det inte är nära. Sen att jag får spel på den lilla bruna hunden så fort jag kommer hem igen för att hon tuggar sönder allt i hela världen är en annan femma. Eller att jag vill rycka mitt hår för att kärleken är som han alltid är. Precis som jag. Vi är som vi är på gott och ont, mest gott.
 
Hästen, min fina fina Yolo. Hon är fet och alldeles underbar. Vi rider för tränare varannan helg ungefär och det blir ju inte så hemskt mycket aktiviteter när jag är borta så mycket. Men vad hon ger. Vi skyndar så långsamt så långsamt. Jag ska börja rida på riktigt, små små hjälper och hitta min kropp vilket är så ohyggligt svårt. Hon har inte alltid tålamodet och vill springa fort fort fort. Men ändå, för två veckor sedan testade vi galopp från skritt och små små förflyttningar sidvärtes. Och hon gjorde det, jag kunde rida på riktigt och jag bara älskar den tjocka lilla hästen. 
 
Bregotthästen leker sällskaps och promenaddam hos grannen, hon har haft lite bekymmer med  sina hovleder i våras och tycker nog inte hon är helt ren än. Vet inte vad framtiden bär med sig för henne, men hade velat betäcka henne i år. Tyvärr finns det inte tid för det eftersom jag är där jag är.
 

Brunhundsprodukt, ett av många storverk
 
Den bruna hunden gillar att bada, precis som våra andra hundar <3
 
Sällskapsbregott med Quarterpojkvänn
 
Yolo i bästa huvudlaget, bett har inte uppskattats i sommar då väljer vi bettlöst.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: